آلمان در تلاش است تا اختلاف نظرها با ایران را حل کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آلمان در تلاش است تا اختلاف نظرها با ایران را حل کند
آلمان در تلاش است تا اختلاف نظرها با ایران را حل کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آلمان شرایط منطقه غرب آسیا را بسیار خطرناک توصیف کرد و از ایران و آمریکا خواست تا آرام باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: احتمال دارد تا گروه‌های تروریستی از تنش میان آمریکا و ایران به عنوان فرصتی برای دامن زدن به جنگی میان دو کشور استفاده کنند.

ماس دیروز سه‌شنبه در هامبورگ، شرایط منطقه غرب آسیا را بسیار خطرناک توصیف کرد و از ایران و آمریکا خواست تا آرام باشند. وی گفت: «در این منطقه گروه‌های تروریستی فعال هستند و تروریست‌ها احتمالا حملاتی را صورت خواهند داد تا خشونت را تشدید کنند و (امکان وقوع) جنگ را تحریک کنند. فقط ایالات متحده و ایران در چنین جنگی درگیر نخواهند شد، بلکه چنین جنگی به سرعت تمامی منطقه را به آتش می‌کشد.»

وزیر خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که کشورش به تلاش برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک برای برطرف کردن اختلافات با ایران در زمینه برنامه هسته ای ایران کشور و نفوذ تهران در منطقه ادامه می‌دهد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در توئیتر خود خطاب به ایران نوشته بود: «اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسما پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»

وی با این حال در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» به نوعی از مواضع جنگ‌طلبانه علیه ایران عقب نشینی کرد و ضمن تأکید بر اینکه خواهان جنگ با ایران نیست، گفت: «جنگ به اقتصاد ضربه می‌زند و من خواهان جنگ با ایران نیستم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала