واکنش کلینتون به تنش بین آمریکا و ایران

© AFP 2023 / Robyn Beckواکنش کلینتون به تنش بین آمریکا و ایران
واکنش کلینتون به تنش بین  آمریکا و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه سابق آمریکا خواستار ادامه تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن در قبال ایران به جای تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه شده است.

وزیر خارجه بریتانیا خطاب به ایران : تصمیم آمریکا را دست کم نگیرید - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه بریتانیا خطاب به ایران : تصمیم آمریکا را دست کم نگیرید
به گزارش اسپوتنیک ، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا روز سه شنبه طی سخنانی ضمن اشاره به ضرورت توقف برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایالات متحده باید به جای تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، تلاش‌های دیپلماتیک خود را ادامه دهد.
وی در ادامه افزود: آمریکا باید به جای تمایل به تهدید ایران با استفاده از زور و نیروی نظامی به دنبال دیپلماسی بیشتر باشد. 
کلینتون اظهار داشت: اقدامی که ما در مذاکرات با ایران انجام دادیم این بود که برنامه هسته‌ای تهران را محدود کردیم. این چیزی است که ما باید همچنان ادامه دهیم.
اظهارات کلینتون در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها ایران را به توسل به زور و اقدام نظامی تهدید کرده است.
کلینتون در ادامه ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای برجام با ایران، هشدار داد که چنین اقدامی اعتبار بین المللی آمریکا لطمه وارد خواهد کرد.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.
فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارها تهدید کرده اند که می توانند در شرایطی تنگه هرمز را مسدود کنند.
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала