گزارش و تحلیل

منفعت عراق در میانجیگری ایران و آمریکا

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر منفعت عراق در میانجیگری ایران و آمریکا
منفعت عراق در میانجیگری ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف عراق، جنبش حکمت عراق، ابتکار عمل خود را در مورد نقش میانجی عراق در جنگ ایران و آمریکا پیشنهاد کرد. سیاستمداران جنبش گفتند لازم است وضعیت را تثبیت کنیم، در غیر این صورت هر لحظه ممکن است جنگ شعله ور شود.

حسن فدعم، معاون مجلس عراق از جنبش حکمت عراق، به اسپوتنیک گفت: "عراق هم اینک به عنوان میانجیگر بین احزاب در سطح سیاسی و حکومتی عمل می کند. عراق از لحاظ جغرافیایی و سیاسی به آمریکا و ایران وابسته است، بنابراین می تواند به کاهش تنش کمک کند.

عراق: به خرید گاز ایران ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران
عراق: به خرید گاز ایران ادامه می دهیم
حسن فدعم در ادامه گفت: "روند آغاز شده است. چند روز پیش سفیر بریتانیا با سفیر ایران در بغداد دیدار کرده است، تماس های غیر رسمی بین نمایندگان ایران و آمریکا در حال برقرار شدن است، و سفیران کشورهای دیگر نیز در مورد وضعیت پدید آمده بحث می کنند. میانجیگری عراق به تثبیت بحران کمک می کند. این امر برای بغداد منفعت دارد که بحران به جنگ تبدیل نشود." حسن فدعم در پایان گفت:

"برخی از نیروهای غیر عراقی به تشدید درگیری در منطقه علاقه مند هستند. آنها می خواهند که عراق وارد این بحران شود. برای این منظور، مامورانی در عراق استخدام می شوند که برای پول و سایر پاداش ها به خاطر تضعیف ثبات و گفتگو تلاش می کنند. اما همه آنها آنچه را که شایسته هستند دریافت خواهند کرد". 

جاسم موحان، یکی دیگر از اعضای پارلمان عراق از جنبش حکمت عراق، به اسپوتنیک گفت:

"روابط بین ایران و آمریکا به درجه بالایی از تنش رسیده است، عملا به درجه عدم بازگشت رسیده است. این امر امنیت سراسر منطقه و عراق را به طور خاص تهدید می کند." به این خاطر، عمار الحکیم، رئیس جنبش حکمت عراق، این طرح را پیشنهاد کرد. هدف آن این است که مواضع آمریکا و ایران را تا چنان درجه ای نزدیک قرار دهیم تا آنها بتوانند در پشت میز مذاکره بنشینند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала