طرح آمریکا برای حمله به ونزوئلا

© AP Photo / Jacquelyn Martinطرح آمریکا برای حمله به ونزوئلا
طرح آمریکا برای حمله به ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئيس جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تمام گزینه‌های عملی در ونزوئلا را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس، معاون رئيس جمهور آمریکا در پاسخ به احتمال حمله این کشور به ونزوئلا گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مشخص کرد که ما تمامی گزینه‌های احتمالی را بررسی می‌کنیم.

وی افزود هنگامی که در ونزوئلا فاجعه ای تحت استبداد و محرومیت در جریان است، آمریکا نمی‌تواند در گوشه‌ ای آرام بنشیند.

پنس خاطر نشان کرد که ترامپ ائتلافی با حضور بیش از 50 کشور تشکیل داده است که تمامی این کشورها "خوان گوایدو"، رهبر اپوزیسیون این کشور را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. سیاست آمریکا به اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر ونزوئلا ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала