شرط تهران برای مذاکره با آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران تنها در صورت احترام واشنگتن مسیر مذاکره ایران و آمریکا هموار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد تا زمانی که آمریکا به ایران احترام نگذارد، هیچ شانسی برای مذاکره بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

ظریف در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان اظهار داشت: ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، مگر اینکه واشنگتن از طریق رعایت تعهداتش ذیل برجام نشان دهد که برای ایران احترام قائل است.

وی در خصوص تحرکات اخیر آمریکا در منطقه نیز تصریح کرد: آمریکا با تقویت حضور نظامی خود در منطقه بازی بسیار بسیار خطرناکی را آغاز کرده است. اعزام این همه تجهیرات نظامی به منطقه‌ای که خود آبستن حوادث زیادی است، اقدامی بسیار خطرناک محسوب می‌شود و آمریکا باید در این زمینه بسیار محتاطانه‌تر رفتار کند.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص خروج یکجانبه آمریکا از برجام نیز خاطرنشان ساخت: ما در قضیه برجام با حسن نیت رفتار کردیم و مایل نیستیم با کسانی که عهد خود را می‌شکنند، مذاکره کنیم.

ظریف در پایان تأکید کرد: ایران هرگز در برابر تهدیدها سر تعظیم فرود نخواهد آورد. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نخواهد کرد. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و از آنها انتظار مذاکره داشته باشید. راه انجام این کار [مذاکره با ایران] احترام است و نه تهدید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала