روانچی در نامه ای به گوترش، موضع ایران را در قبال جنگ اعلام کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoروانچی در نامه ای به گوترش، موضع ایران را در قبال جنگ اعلام کرد
روانچی در نامه ای به گوترش، موضع ایران را در قبال جنگ اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد که ایران به دنبال ایجاد درگیری و جنگ نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تصریح کرد که ایران به دنبال ایجاد درگیری و جنگ نیست ولی اگر دیگران جنگ را تحمیل کنند، قاطعانه از امنیت ملت و کشور دفاع خواهد کرد.

مجید تخت روانچی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های تفرقه‌افکنانه و فتنه‌جویانه خارج از منطقه و تأکید بر گفتگو بین کشورهای منطقه به عنوان تنها راه حل مسائل منطقه خلیج فارس، خواستار اقدام دبیرکل در این زمینه شده است.

پیشتر تخت روانچی در خصوص اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه اگر ایران اقدامی در منطقه صورت دهد با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد گفته بود: "بهتر است خود ترامپ به چنین سؤالاتی جواب دهد. اما باید بگویم ما روابط فوق‌العاده‌ای با همسایگان خود داریم. ایران در منطقه خلیج فارس واقع شده است، نه در خلیج مکزیک. این سؤالات را باید از کسانی پرسید که از هزاران مایل آن‌طرف‌تر به منطقه ما آمده‌اند. ما از منافعمان در منطقه خودمان حفاظت می‌کنیم، ما به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس هستیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала