ظریف: ایران خواهان جنگ نیست

© REUTERS / Leonhard Foegerظریف: ایران خواهان جنگ نیست
ظریف: ایران خواهان جنگ نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران اعلام کرد که ایران نمی خواهد وارد جنگ شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: یقین داریم که جنگی در نخواهد گرفت چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند اما لازم است حرکت های خطرناک داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود.

نتایج سفر وزیرخارجه ایران به چهار کشور آسیایی - اسپوتنیک ایران
نتایج سفر وزیرخارجه ایران به چهار کشور آسیایی

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد با ایران وارد جنگ شود.

روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در پی تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات های این کشور از بغداد و سایر کشورهای عراق خارج شده اند.
حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در تاریخ هشت ماه مه در سالگرد خروج آمریکا از برجام در خصوص توقف اجرای برخی بندهای برجام خبر داد، از جمله در بخش منابع اورانیوم غنی شده و آب سنگین. ایران به کشورهای عضو برجام 60 روز فرصت داد تا منافع ایران را در این معاهده تضمین نمایند.

شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. امروز در تاریخ 8 مه می 2019، به سالگرد خروج ترامپ از برجام نزدیک می شویم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала