جزئیات دستگیری محقق ایرانی در آمریکا

© Fotolia / Andrey Burmakinجزئیات دستگیری محقق ایرانی در آمریکا
جزئیات دستگیری محقق ایرانی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ایران جزئیاتی درباره دستگیری محقق ایرانی در آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یعقوب فتح‌اللهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: روز پانزدهم مهرماه سال گذشته مسعود سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه توسط دولت آمریکا به دلایل نامعلوم بازدداشت شد؛ وی با ویزای رسمی و با هماهنگی دانشگاه عازم فرصت مطالعاتی شده بود اما در بدو ورود به این کشور بازداشت شد.

تبادل زندانیان و تعامل پیشنهاد آمریکا بود نه ایران - اسپوتنیک ایران
تبادل زندانیان و تعامل پیشنهاد آمریکا بود، نه ایران

وی ادامه داد: جرم مشخص و محکمه پسندی برای این عضو هیئت علمی در نظر گرفته نشده به همین دلیل تا کنون هیچ دادگاهی برای رسیدگی به جرم تشکیل نشده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: هر بار به دلایلی نامعلوم دادگاه این استاد ایرانی لغو می‌شود و هنوز نمی‌دانیم به چه جرم و علتی این استاد در زندان به سر می‌برد.

وی با اشاره به همکاری‌های وزارت امور خارجه ایران و دانشگاه تربیت مدرس برای پیگیری موضوع گفت: وزارت امور خارجه در حال پیگیری موضوع و مکاتبه با دولت آمریکا برای آگاهی از علت دستگیری این فرد است.

فتح اللهی تصریح کرد: مشخص نیست که چرا پس از گذشت ۸ ماه رسانه بی‌بی‌سی وارد عمل شده و این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است؛ سوال اینجاست که چرا این رسانه که از ابتدا علت دستگیری این دانشمند را می‌دانسته، هیچ خبری منتشر نکرده است؟

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: آقای سلیمانی به تنهایی عازم این سفر علمی نبوده و 2 محقق دیگر وی را همراه می‌کردند و شدند، البته این افراد به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала