تغییر تاکتیک‌های وزارت نفت ایران در صادرات نفت

© AP Photo / Gustavo Ferrariتغییر تاکتیک‌های وزارت نفت ایران در صادرات نفت
تغییر تاکتیک‌های وزارت نفت ایران در صادرات نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران از عملیات تخلیه و بارگیری نفت و فراورده‌های نفتی در بنادراین کشور همانند گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، هادی حق‌شناس، عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی ایران با تاکید بر اینکه طبق روال گذشته عملیات تخلیه و بارگیری نفت و فرآورده‌های نفتی در بنادر این کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: مانند ماه‌های گذشته عملیات تخلیه و بارگیری نفت و فراورده‌های نفتی در بنادر انجام می‌شود و تمام بارهای نفتی به صورت رسمی راهی مقاصد خود می‌‌شوند.

تولید نفت ایران در گرو عربستان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تولید نفت ایران در گرو عربستان

وی ادامه داد: البته کاهش میزان بارگیری نفت و فراورده‌های نفتی نسبت به گذشته قابل انکار نیست اما به هیچ وجه ارسال محموله‌های نفتی از بنادر کشورمان متوقف نشده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران با بیان اینکه تاکتیک‌های وزارت نفت در صادرات نفت و فراورده‌های نفتی تغییر کرده‌ است، گفت: شاید مقاصد محموله‌های نفتی از بنادر کشورمان تغییر کرده ‌باشد اما هنوز هم صادرات رسمی ادامه دارد.

حق‌شناس افزود: مشکلی در واردات کالاهای اساسی وجود ندارد و تمام بنادر کشورمان ذخیره کالای اساسی دارند و در حال حاضر تمام برنامه‌ها و تصمیمات در این جهت است که توقف کالای اساسی در بنادر را به حداقل برسانیم و هر چه سریع‌تر کالاهای اساسی را وارد سیستم توزیع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود دپوی کالای اساسی در بنادر ایران، در مورد برخی از کالاها با کمبود در بازار مواجه هستیم، گفت: کاهش توقف کالا در بنادر هم در راستای ساماندهی بازار بوده است اما مشکل کمبود عرضه در بخش شبکه توزیع و نظارت برعرضه کالا است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران افزود: طولانی بودن زمان ورود کالا به بازار به دلیل سیستم توزیع و شبکه حمل و نقل است که باعث شده در برخی مواقع بازار مختل شود.

وی همچنین درباره میزان واردات و دپوی خودروهای خارجی در بنادر ایران گفت: دپوی خودرو وجود دارد اما واردات آن مانند گذشته نیست. در حال حاضر واردات خودرو برای واردکنندگان گران تمام می‌شود به همین دلیل واردات و دپوی این کالا در بنادر کاهش پیدا کرده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала