دسیسه جدید در سوریه

© AFP 2023 / Muhammad Haj Kadourدسیسه جدید در سوریه
دسیسه جدید در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان عضو جبهه النصره (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) در حال تدارک دسیسه ای در استان ادلب سوریه هستند تا سپس نیروی هوایی روسیه را به حملات شیمیایی علیه افراد غیر نظامی متهم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه ضمن اعلام این مطلب با استناد به ساکنان بخش سراقب استان ادلب خاطرنشان ساخت شبه نظامیان همچنین قطعات بمب های هوایی روسی را از دیگر مناطق روسیه به اینجا می آورند تا در دسیسه ضد روسی خود از انها استفاده کنند.
در مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه اضافه کردند شبه نظامیان قصد دارند به فیلم برداری از صحنه سازی های خود پرداخته و فیلم های ساختگی گرفته شده را در شبکه های اجتماعی و رسانه های غربی منتشر کنند.
در بیانیه منتشره گفته می شود:"اطلاعات دریافتی از ساکنان منطقه سراقب استان ادلب توسط مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه در جریان بررسی از سوی یک کانال مستقل دیگر تائید شد".
این اولین مورد حاکی از صحنه سازی های خبرنگاران خارجی در سوریه نیست.
مثلاً در ماه فوریه ریما دالاتی، برنامه ساز بی بی سی اعلام کرد فیلم های گرفته شده در بیمارستان پس از گویا حملات شیمیایی به منطقه دوما ساختگی و صحنه سازی شده بودند.
مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه در ماه آوریل اعلام کرده بود خبرنگاران خارجی از کشته شدن صحنه سازی شده اعضای یک خانواده گویا بر اثر استفاده از سلاح شیمیایی از سوی ارتش دولتی سوریه فیلم برداری کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала