درخواست ضد ایرانی عربستان از آمریکا

© AFP 2023 / Mandel Nganدرخواست ضد ایرانی عربستان از آمریکا
درخواست ضد ایرانی عربستان از آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه نزدیک به حکومت سعودی با اتهام‌زنی دوباره به جمهوری اسلامی ایران، به آمریکا توصیه کرده نقاطی در ایران را هدف حمله قرار دهد.

اتهام جدید عربستان به ایران - اسپوتنیک ایران
اتهام جدید عربستان به ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری برنا، پس از آنکه دیروز (پنج‌شنبه) دو مقام ارشد سعودی ایران را مسئول حمله تلافی‌جویانه پهپادهای نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کردند، نشریه «عرب نیوز» متعلق به خاندان سعودی هم در سرمقاله امروز خود با تکرار ادعاهایی مشابه، به آمریکا توصیه کرده است نقاطی از ایران را هدف حمله هوایی قرار دهد.
این روزنامه نزدیک به بن سلمان با تایید اظهارات یک دهه پیش «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه وقت سعودی که حمله به ایران را به «زدن سر مار» توصیف کرده بود، ایران را به دست داشتن در دو حادثه اخیر در بندر «فجیره» امارات عربی متحده و تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرده و نوشته است: «از دیدگاه این روزنامه، گام منطقی بعدی، حملات نقطه‌ای است.»
منظور از حملات نقطه‌ای (Surgical strikes) هدف قرار دادن نقاط راهبردی و مشخص، بدون ورود به جنگ با یک کشور است. این روزنامه سعودی حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه را به عنوان نمونه‌ای از چنین حمله‌ای، مطرح کرده است.
عرب نیوز سپس اذعان کرده است که تحریم‌ها در تحقق اهداف آمریکا و سعودی ناکام بود و به همین دلیل اکنون باید پاسخی «قاطع» به ایران داد تا رفتار ایران تغییر جمهوری اسلامی در منطقه تغییر کند. در پایان این سرمقاله آمده است: «برای آنکه ایران بداند که اقداماتش بی‌مجازات باقی نمی‌ماند، باید بازدارندگی و اقدامی تنبیهی صورت گیرد. از نظر ما، این اقدام باید حملات نقطه‌ای حساب‌شده باشد.»
پیشتراز جمله معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ادعا کرده بود حمله جنبش انصارالله یمن (نیروهای حوثی) به خط لوله متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو به دستور ایران صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала