افشای نقض تحریم نفتی آمریکا علیه ایران از سوی چین

© AFP 2023 / Atta Kenareافشای نقض تحریم نفتی آمریکا علیه ایران از سوی چین
افشای نقض تحریم نفتی آمریکا علیه ایران از سوی چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین با وجود تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده به وارد کردن نفت ایران ادامه می دهد.

احتمال رسیدن استخراج نفت ایران به پائین ترین سطح طی حدود 40 سال اخیر - اسپوتنیک ایران
احتمال رسیدن استخراج نفت ایران به پائین ترین سطح طی حدود 40 سال اخیر
به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری Refinitiv Eikon که به مراقبت بر رفت و آمد کشتی ها اشتغال دارد، این مطلب را اعلام کرد.
این پایگاه خبری اعلام کرد نفتکش Marshal Z که بر خلاف تحریم های آمریکا حامل نفت ایران بود، بار خود را در انبارهای واقع در نزدیکی شهر جواشان چین تخلیه کرده است.این نفتکش حامل تقریباً 130 هزار تن نفت خام بود.
خاطرنشان می شود چهار کشتی نفتکش طی چند ماه نفت ایران را به چین رسانده اند. وراد کنندگان دراای اسناد جعلی حاکی از استخراج نفت خود در عراق بودند.
معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل در اوایل ماه مه اعلام کرد که جمهوری اسلامی تمام منابع موجود را برای اطمینان از صادرات نفت در شرایط تحریم های آمریکا بسیج می کند.
امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی با تاکید بر این که امکان مقاومت مقابل تحریم های ناعادلانه، نامشروع و غیرقانونی آمریکا را داریم، گفت: همه ظرفیت کشور را برای فروش نفت در بازار خاکستری بسیج کردیم.
به دنبال تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا هشت کشور از جمله هند، کره جنوبی ،ژاپن و چین بطور موقت از اجرای این تحریم معاف شده بودند اما اخیراً کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.
یاداور می شود در ماه آوریل ژاپن و کره جنوبی خرید نفت از ایران را بطور کامل متوقف کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала