هراس نتانیاهو از حمله ایران به اسرائیل

© Sputnik / Sergey Guneevهراس نتانیاهو از حمله ایران به اسرائیل
هراس نتانیاهو از حمله ایران به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های اسرائیل از تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور با پمپئو درباره ایران خبر داده و مدعی شده‌اند که تل‌آویو قصد دارد اطمینان یابد که مورد حمله ایران قرار نمی‌گیرد.

حسین سلامی - اسپوتنیک ایران
فرمانده سپاه: نتانیاهو باید شنا کردن در مدیترانه را یاد بگیرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا ، رسانه‌های اسرائیل بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اوایل هفته برای رایزنی درباره تنش‌های اخیر در منطقه از جمله در ارتباط با ایران، تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده است.
به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، همزمان «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم با «معیر بن شبات» همتای اسرائیلی خود در تماس بوده تا سیاست طرفین در قبال ایران هماهنگ پیش رود.
بنا بر این گزارش، نتانیاهو اخیرا در جلسه‌ای با سران امنیتی اسرائیل از آن‌ها خواسته تمام تلاش خود را انجام دهند تا تل‌آویو از مناقشه میان آمریکا و ایران دور بماند. بر اساس گزارش کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل ، نتانیاهو از حاضران در این جلسه خواسته به دقت تحولات مربوط به تنش‌های میان آمریکا و ایران را رصد کنند و هرآنچه در توان دارند انجام دهند «تا به هر قیمتی شده، اسرائیل از این تحولات دور بماند.»
این گزارش همچنین مدعی است که ارزیابی تل‌آویو این است که بعید است ایران یا متحدان ایران علیه این رژیم اقدام نظامی انجام دهند.
دفتر نخست‌وزیری اسرائیل این گزارش را رد نکرده، اما گفته قصد اظهار نظر در مورد آن را هم ندارد. مقام‌های آمریکایی نیز گفته‌اند نتانیاهو و پمپئو در تماس مداوم هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала