حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه نظامیان سعودی

© REUTERS / Khaled Abdullahحمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه نظامیان سعودی
حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه نظامیان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واحد موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محل های تجمع ارتش سعودی در پادگان السلب در منطقه جیزان عربستان را با یک فروند موشک از نوع زلزال ۱ هدف قرار داد.

خروج نیروهای حوثی از سه بندر اصلی یمن - اسپوتنیک ایران
خروج نیروهای حوثی از سه بندر اصلی یمن
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، یک منبع نظامی یمنی گفت: موشک زلزال 1 با دقت به هدف اصابت کرد که در جریان آن شماری از نظامیان سعودی در داخل پادگان کشته و زخمی شدند.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دو روز پیش تلاش نیروهای مخالف برای پیشروی در ناحیه کوه قیس در جیزان را خنثی و خسارت و تلفاتی به آنها وارد کردند.
شماری از شهروندان یمنی امروز پنجشنبه در اثر حمله نیروهای ائتلاف سعودی در استان های الضالع و الحدیده این کشور زخمی شدند.
برپایه این گزارش، بیش از پنج شهروند یمنی بر اثر اصابت یک فروند موشک هدایت شونده نیروهای تحت حمایت عربستان به مزرعه ای در بخش قعطبه در استان الضالع زخمی شدند.
در الحدیده نیز یک زن و دختر خردسالش در حمله نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان با توپ و تیربار به خانه های مردم در محله السلام در بخش الحالی زخمی شدند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیررسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала