اعلام آمادگی بغداد برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اعلام آمادگی بغداد برای میانجیگری میان ایران و آمریکا
اعلام آمادگی بغداد برای میانجیگری میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق از آمادگی کشورش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق اظهار داشت که عراق آماده است تا نقش واسطه را بین ایالات متحده و ایران برای پایان دادن به بحران در روابط دو کشور ایفا کند.

جزییات پیام محرمانه آمریکا به ایران - اسپوتنیک ایران
جزییات پیام محرمانه آمریکا به ایران

الصحاف گفت: عراق به شرکای خود احترام می گذارد و مایل است بین آنها میانجی باشد.اگر عراق ملزم به ایفای نقش در راستای تعامل و هماهنگی باشد که به حل و فصل وضعیت موجود کمک کند، این کشور از تمامی امکانات خود برای مفید واقع شدن برای همسایگان، دوستان و همکاران خود استفاده می‌کند.

به گفته وی، بغداد به "بی طرفی مثبت" پایبند است. " بی طرفی به معنای عدم موضع گیری در مورد حوادث منطقه نیست. به این معناست که منافع ملی ما هدایت کننده ما است. که از طریق آن اهداف امنیت ملی عراق را دنبال می‌کنیم.
الصحاف همچنین اشاره نمود که بغداد بر همه جوانب نظارت دارد و تماس‌ها و هماهنگی‌ها را در جهت یافتن راه حلی متعادل و منطبق بر منافع تمامی طرفین و کشورهای منطقه نگه می‌دارد. بدین معنی که ما (عراق) به مانند یک رابط در همکاری‌ها و گفتگوها بین طرفین به منظور تامین امنیت کامل خود در منطقه است.
پیش از این جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت که ایالات متحد ناوگان ضربتی ناو هواپیمابر "آبراهام لینکلن" و یک یگان بمب‌افکن را به سواحل ایران اعزام کرده است. وی در ادامه افزود که "این پیامی روشن و بی تردید برای رژیم ایران میباشد که هر حمله ای به منافع ایالات متحده آمریکا یا متحدان آن با نیرویی کوبنده روبرو خواهد شد."
در عین حال، آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، اظهار داشت که ایران قصد ندارد با ایالات متحده وارد جنگ شود، اما تهران همچنان به مقاومت در برابر واشنگتن ادامه خواهد داد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز با اشاره به اینکه کشورش در پی جنگ با ایران نیست اظهار داشت که اگر منافع ملی آمریکا در معرض خطر باشند واشنگتن واکنش نشان خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала