جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تهدیدی برای اقتصاد روسیه

© REUTERS / Hyungwon Kangجنگ تجاری میان آمریکا و چین، تهدیدی برای اقتصاد روسیه
جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تهدیدی برای اقتصاد روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر توسعه اقتصادی روسیه جنگ تجاری میان آمریکا و چین را تهدیدی برای اقتصاد روسیه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه اظهار داشت که جنگ اقتصادی میان ایالات متحده و چین می‌تواند منجر به پایین آمدن قیمت منابع روسیه شود.
اورشکین گفت: واضح است که در کل این مسئله تاثیر منفی بر تقاضا برای محصولات روسیه خواهد داشت. به گفته وی این امر منجر به کاهش قیمت کالاها و منابع کلیدی (نفت، فلزات و زغال سنگ) خواهد شد.
همچنین به نظر وزیر توسعه اقتصادی روسیه، ضعف تقاضای جهانی، تاثیر مهمی در صادرات غیر نفتی روسیه خواهد داشت. در عین حال اورشکین تاثیر مستقیمی بر شاخص‌های اقتصاد کلان در نتیجه جنگ تجاری آمریكا و چین نمی‌بیند.
وی همچنین در ادامه افزود: واضح است که با وجود همه لفاظی‌ها، تعرفه‌های اعمال شده و تصمیمات اتخاذ شده تاثیر مستقیمی بر روی تجارت ندارند. به گفته وی، روسیه در حال حاضر دارای یکی از اقتصادهای محافظت شده در برابر نفوذ خارجی است.
گفتنی است که سال گذشته، الویرا نابیولینا، رئیس ‌کل بانک مرکزی روسیه، اظهار داشت که در شرایط نامساعد خارجی، اوضاع ناخوشایند خارجی، کاهش شاخص های بازارهای نوظهور، و همچنین جنگ های تجاری و تحریم های جدید روسیه باید اصلاحات اقتصادی انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала