زدوبند ژنرال حفتر و امارات؟

© AP Photo / Kamran Jebreiliامارات
امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرقاش، توافق حفتر با امارات در باره پیشروی بسوی طرابلس را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، انور قرقاش وزیر مشاور در امورخارجه امارات متحده عربی اعلام نمود که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی قبل از آغاز پیشروی بسوی طرابلس با امارات مشورت نکرده بود.

وی در ادامه گفت:«چنین مشورتی صورت نگرفته بود. طرابلس تحت کنترل فراکسیون هایی است که از «راهزنان» تشکیل شده است».

آمریکا نیروهای خود را از لیبی خارج کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا نیروهای خود را از لیبی خارج کرد

فرمانده ارتش ملی لیبی فرمانده خلیفه حفتر، چهارم آوریل به نیروهای خود دستور داد که حمله به طرابلس را برای آزادسازی از تروریست ها آغاز کنند. ارتش حفتر کنترل بر شهرهای گاریان و سورمان واقع در جنوب پایتخت لیبی را بدست آورده است.

مطابق با اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تا اول ماه مه 2019 در نتیجه درگیری بیش از 370 نفر جان خود را از دست داده و 1822 نفر دیگر آسیب دیدند. درگیری ها عمدتا در حومه طرابلس جریان دارد.

پس از سرنگونی محمد قذافی در سال 2011 بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. هم اکنون دو قدرت بر کشور  حکومت می کنند. در شرق لیبی، پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و در غرب در پایتخت طرابلس  دولت توافق ملی به ریاست فائض سراج حکومت می کند که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

مقامات لیبی شرقی  بطور مستقل عمل می کنند و با ارتش ملی لیبی همکاری می کنند که در حال جنگ فرسایشی با شبه نظامیان است. سازمان ملل پیشنهاد می کند در بهار سال 2019، انتخابات سراسری در لیبی برگزار شود تا ارگان های مشروع و برسمیت شناخته شده تشکیل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала