ناوهواپیمابر آمریکا وارد دریای عرب در نزدیک خلیج فارس شد

© Photo / Public licenseناوهواپیمابر آمریکا وارد دریای عرب در نزدیک خلیج فارس شد
ناوهواپیمابر آمریکا وارد دریای عرب در نزدیک خلیج فارس شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده وارد دریای عرب به سمت سواحل ایران رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفاکس، با افزایش تنش بین ایالات متحده آمریکا و ایران، گروه حملات هوایی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، به رهبری هواپیمای بدون سرنشین آبراهام لینکلن، در روز سه شنبه به دریای عرب در نزدیکی خلیج فارس وارد شد. 

ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت سواحل ایران پیشروی می کند - اسپوتنیک ایران
ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت سواحل ایران پیشروی می کند

بر اساس گزارش ها، در حال حاضر گروه کشتی های آمریکایی در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در نزدیکی عمان قرار دارد. براساس منابع هوانوردی غربی، در روز سه شنبه، دو هواپیمای حمل و نقل تاکتیکی آمریکایی گرومن سی-۲ گریهوند از پایگاهی در بحرین که وارد اين ناوهواپيمابر شدند.

به گفته نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، یکشنبه گذشته، بمب افکن های B-52H از نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در پایگاه هوایی العدید در قطر، پروازهای گشت زنی خود در خلیج فارس را آغاز کرده اند.

پیشتر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با تهدید ایران اعلام کرده بود که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده یا متحدانش با نیروی ضربتی آمریکا مواجه خواهد شد و از ارسال گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خلیج فارس خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ایالات متحده به منظور دفاع از آنچه منافع این کشور در خلیج فارس نامیده شده است، بمب افکن های راهبردی بی-52 نیروی هوایی این کشور را به پایگاه «العدید» قطر اعزام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала