ضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در سودان

© Fotolia / Rafael Ben-Ariخبرنگار
خبرنگار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سودان با باتوم به جان خبرنگار اسپوتنیک افتادند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد الفاتح، خبرنگار اسپوتنیک که در حال گزارش‌دهی اوضاع در خیابان‌های سودان بود با باتوم در ناحیه سر و کمر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

خبرنگار اسپوتنیک گفت:«پلیس نظامی که بخشی از نیروهای واکنش سریع است، در خارطوم در زمان تهیه گزارش به من حمله کرد. یکی از سربازان گوشی موبایل را به زور از من گرفت و آن را روی زمین انداخت و شکست. گروه دیگری از 5 نظامی با باتوم به سر و کمرم ضرباتی زدند. با وجود آنکه به آنها گفتم که خبرنگار هستم و دارم برای آژانس خبری گزارش تهیه می کنم».

در سودان در دسامبر 2018 میلادی تظاهراتی در اعتراض به سه برابر شدن قیمت نان آغاز شد که به سرعت تغییر ماهیت داد و به جنبش گسترده ای مبدل گشت که خواستار عزل عمرالبشیر از ریاست جمهوری گردید. در تاریخ 11 آوریل یک کودتای نظامی به وقوع پیوست و عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور که به مدت 30 سال در کشور حکومت می کرد دستگیر شد و از مقام خود عزل گردید، قانون اساسی نیز به حالت تعلیق درآمد. عمرالبشیر از سالها پیش به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در دارفور تحت پیگرد بین‌المللی قرار دارد.

طی دو هفته اخیر این دومین مورد ضرب و شتم خبرنگار «راسیا سوودنیا» بوده است. قبلا ویکتوریا ایوانووا خبرنگار «ریانووستی» در پاریس، هنگام تهیه گزارش از راه‌پیمایی اول ماه مه در پایتخت فرانسه با چند ضربه باتوم پلیس روبرو شد. خبرنگار «ریانووستی» از این رفتار پلیس فرانسه شکایت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала