معماهای رژیم غذایی مدیترانه ای

CC0 / Pixabay / معماهای رژیم غذایی مدیترانه ای
معماهای رژیم غذایی مدیترانه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژیم غذیی مدیترانه‌ای می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و سرطان را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرانیان یوکی، میوه‌ها، سبزیجات، غلات، آجیل، حبوبات، روغن‌های گیاهی، مصرف متوسط تا زیاد ماهی و محصولات دریایی، مصرف متوسط محصولات لبنی، مصرف متوسط شراب و مصرف کم محصولات گوشتی، از معماهای رژیم غذایی مدیترانه ای است. 
An Avocado & A Lemon - اسپوتنیک ایران
خواص مصرف يک عدد آواکادو در روز
در رژیم غذایی مدیترانه ای موارد زیر رعایت می شود: 
سبزیجات، غلات، دانه‌ها ومیوه‌ها
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یک رژیم گیاه محور است بدان معنا که بر مصرف غذاهای گیاهی از جمله سبزیجات، دانه‌ها و میوه‌ها تکیه می‌کند. در این رژیم برای خوردن سبزیجاتی برگی و سبز رنگ مانند کاهو و اسفناج هیچ محدودیتی وجود ندارد. 
روغن‌های گیاهی
مصرف روغن‌های گیاهی بخصوص آنهایی که چربی غیراشباع دارند در این رژیم توصیه شده است. مصرف این چربی‌ها سبب می‌شود که میزان کلسترول و لیپوپروتئین کم‌چگالی خون کاهش یابد. زیتون، دانه‌های روغنی مانند فندق و بادام و آودکادو حاوی روغن‌های غیراشباع هستند.
لبنیات و تخم‌مرغ
مردم جنوب اروپا در غذاهای روزانه خود از لبنیات و تخم‌ مرغ استفاده می‌کنند. البته باد توجه داشت که مصرف لبنیات و تخم‌مرغ در این رژیم در اندازه مشخص توصیه شده است. 
غذاهای دریایی
ماهی، میگو، صدف خوراکی، شاه‌‌میگو و دیگر محصولات دریایی جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند. در این رژیم توصیه شده که ماهی‌هایی از جمله قزل‌آلا، تن، ماهی آزاد و ساردین حداقل دوبار در هفته مصرف شوند.
فرآورده‌های گوشتی
مصرف متعادل گوشت‌های سفید از جمله مرغ و بوقلمون در این رژیم توصیه شده است. گوشت قرمز از جمله گاو، گوسفند و خوک باید در سطح حداقلی قرار گرفته و از مصرف گوشت‌های فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس تا حد ممکن پرهیز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала