صدور حکم اعدام برای سرکرده یک باند بزرگ بین المللی در ایران

© Fotolia / Sebraصدور حکم اعدام برای سرکرده یک باند بزرگ بین المللی در ایران
صدور حکم اعدام برای سرکرده یک باند بزرگ بین المللی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم اعدام برای سرکرده باند بین المللی مواد مخدر معروف به تمساح خلیج فارس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر ، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اعلام کرد: حکم محکومیت سرباندبین المللی مواد مخدر با نام اختصاری (ع — ز) معروف به تمساح خلیج فارس به همراه ۱۷ تن از اعضای شبکه سازمان یافته او صادر شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص جزئیات پرونده تمساح خلیج فارس خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آنها از کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.
وی اظهار داشت: این باند در عرض دو سال فعالیت خود موفق شده بود بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر به کشور وارد کند که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.
حجت الاسلام اکبری در ادامه افزود: این باند بین المللی با استفاده از راهکارهای پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.
رئیس شورای قضائی هرمزگان همچنین یادآور شد: از این باند سازمان یافته تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل لنج و قایق، ۱۶ دستگاه انواع خودرو، شش قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف و ضبط گردید.
وی یادآور شد: متهم (ع —زЕ سرباند این شبکه سازمان یافته قاچاق مواد مخدر که از سوی رسانه‌های مختلف با عنوان تمساح خلیج فارس و مواردی از این دست مطرح شده، یکی از بزرگترین سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر از طریق دریا می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: تمساح خلیج فارس توانسته بود یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران، افغانستان و پاکستان را راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان رهبر این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در این کشورها فعالیت کند.
این مقام قضائی تصریح کرد: از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس برای دو تن از سرکردگان باند تمساح خلیج فارس با نام‌های اختصاری (ع- ز) و (م- ح) به علت مدیریت و سردستگی باند قاچاق سازمان یافته واردکننده مواد مخدر به کشور، حکم اعدام صادر شده که پرونده آنها در صورت تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: ۱۶ نفر از متهمان دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل ۴۷۲ سال حبس و ۲۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала