ارزیابی دیدار وزیر خارجه آمریکا با پوتین

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی دیدار وزیر خارجه آمریکا با پوتین
ارزیابی دیدار وزیر خارجه آمریکا با پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را سازنده نامیده و خاطرنشان ساخت پوتین از مسائل موجود در روابط دو جانبه به خوبی آگاه است.

هشدار روسیه به آمریکا در خصوص ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار روسیه به آمریکا در خصوص ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا کمافی السابق پوتین و سیاست وی را ازدیدگاه انتقادی ارزیابی می کند،گفت:" سخن بر سر روابط ایالات متحده و روسیه است و چگونگی پیشبرد مشترک آن است. مسئله در شخصیت ها نیست."
وزیر خارجه امریکا خاطرنشان ساخت هرکدام از دو طرف با شدت تمام از منافع خود دفاع می کند.
یادآور می شود پوتین در دیدار با پومپئو، اعلام نمود که وی خواهان برقراری روابط با ایالات متحده آمریکا است. 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در روز سه شنبه 14 مه در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو در سوچی گفت: روسیه خواستار بازگرداندن روابط کامل با ایالات متحده آمریکا است. 
به گفته رئیس جمهور روسیه، همتای آمریکایی وی دونالد ترامپ خواهان برقراری روابط دوجانبه با روسیه است. او به این واقعیت اشاره کرد که به لطف گزارش رابرت مولر دادستان ویژه ایالات متحده در خصوص پرونده "روسیه"، روابط روسیه و آمریكا فرصتی برای عادی شدن را دارند.
در این راستا، پوتین ابراز امیدواری کرد که سفر پمپئو به بازسازی روابط بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده کمک کند و وزیر امور خارجه آمریکا نيز خواهان اين امر است.
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد با ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در اجلاس جی-20 در ژاپن که در ماه ژوئن برگزار می شود ملاقات کند. در عین حال دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که تاکنون برای دیدار پوتین و ترامپ هیچ برنامه ندارکاتی در حال اجرا نیست. علاوه بر این، او خاطر نشان کرد که جلسه سه جانبه روسیه — چین — ایالات متحده غیر ممکن است، اگر ما به اظهارات طرف چینی استناد کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала