چرا برنامه زبان های خارجی پنتاگون لغو شد؟

© AP Photoپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا بودجه مؤسسه آموزش زبان خارجی برای سربازان را کاهش داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Forein Policy»، برنامه آموزش زبان خارجی در وزارت دفاع آمریکا برای کمک و آمادگی بیشتر سربازان برای انجام مأموریت‌های خارج از کشور انجام می‌شود.

لغو برنامه‌های آموزش زبان برای تمام سال مالی 2019 اعلام شده است. این تصمیم در حالی  اجرا می شود که نزدیک به 700 داوطلب برای حضور در این کلاس‌ها آماده شده بودند. البته قرار است در سال 2020 این فعالیت‌ها از سر گرفته شود. لغو برنامه‌های آموزش زبان خارجی پس از این اتفاق افتاد که دولت ترامپ به دنبال کاهش حضور نظامی آمریکا در جهان به ویژه در آفریقا و سوریه است.

پنتاگون برنامه آموزش زبان‌های خارجی را لغو کرد.در پی اختصاص منابع مالی برنامه‌های مختلف در وزارت دفاع آمریکا به دیوار مرزی جنجال آمیز مکزیک و تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای کاهش حضور سربازان در خارج از کشور، پنتاگون بودجه مؤسسه آموزش زبان خارجی برای سربازان را به شدت کاهش داد.

اعلام شد که این تصمیم ربطی به دیوار ندارد. اما با توجه به اینکه پنتاگون میلیاردها دلار از برنامه‌ها و پروژه‌های دیگر از جمله فعالیت‌های مربوط به افغانستان و برنامه ارتقای سیستم‌های موشک بالستیک کم کرده و به دیوار مرزی اختصاص داده است. احتمال اختصاص بودجه این برنامه آموزشی وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала