هشدار تسلیحاتی آمریکا به اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اروپا
اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده توسعه پروژه های دفاعی را برای اروپا ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از El Pais، آمریکا به اروپا هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا به توسعه پروژه های دفاعی خود بپردازد با عواقب سنگین اقتصادی و سیاسی روبرو خواهد شد.

ایالات متحده جلب طرف ثالث به پروژه های دفاعی در شرایط حفظ مالکیت فکری را برای اروپا ممنوع کرد.

تسلیحات جدید روسیه باعث آسیب پذیری غرب می شود - اسپوتنیک ایران
تسلیحات جدید روسیه باعث آسیب پذیری غرب می شود

نامه الِن لرد معاون وزیرامورخارجه آمریکا برای فدریکا موگرینی وزیرامورخارجه اتحادیه اروپا ارسال شده است. در این نامه آمده است که برنامه های کنونی بروکسل همگرایی دهسال اخیر بین کشورهای غربی در قالب ناتو را به خطر می اندازد.

واشنگتن خروج از این وضعیت را تجدیدنظر در شرایط برنامه ها،از جمله خودداری از حقوق استثنایی بر مالکیت فکری و حق وتوی کشورهای شرکت کننده می داند که به اجرای هرگونه پروژه دفاعی در همکاری با کشورهای ثالث منجر شود.

نشریه نامبرده متذکر می شود که احتمالا نگرانی آمریکا با « Brexit» مرتبط است که درنتیجه اجرایی شدن آن، آلمان به همکاری فشرده‌تری با فرانسه و نه با بریتانیا که مورد حمایت آمریکاست، خواهد پرداخت.

در ژوئن سال 2018 کمیسیون اروپایی تصمیم گرفت نام European Geostationary Navigation Overlay Service را به نام «آژانس برنامه های فضایی اتحادیه اروپا » تغییر بدهد. در اطلاعیه کمیسیون اروپایی در رابطه با بودجه فضایی سال های 2027-2021 آمده است که در آینده آژانس نامبرده نقش مهمی در اجرای سیاست فضایی اروپا ایفا خواهد کرد، زیرا این آژانس به عنوان یک سازمان بین‌الدول مهمترین«شریک در اجرای فنی و عملی برنامه های فضایی اتحادیه اروپا» خواهد بود. بدین ترتیب بریتانیا از یکسری از پروژه ها کنار زده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала