مشاور ترامپ: آمریکا می خواهد منابع درآمدی صادرات فلزات ایران قطع شود

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور ترامپ: آمریکا می خواهد منابع درآمدی صادرات فلزات ایران قطع شود
مشاور ترامپ: آمریکا می خواهد منابع درآمدی صادرات فلزات ایران قطع شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های جدید آمریکا در ارتباط با بخش اقتصاد ایران مرتبط با تولید فلزات برای کاهش یکی از منابع عظیم درآمدی تهران از صادرات است.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر ناوارو رئیس شورای ملی در امور تجاری کاخ سفید در مقاله ای که روز سه شنبه در روزنامه " فایننشان تایمز" منتشر شد در این خصوص اطلاع داد.
به عقیده نویسنده، هدف اقدامات اخیر ممانعت از استفاده این ابزار برای تولید موشک و حمایت مالی گروهک های تروریستی و تشدید درگیری های منطقه ای است. ایران از فروش فولاد در سال 2018، 4.2 میلیادر دلار بدست آورد که 53 درصد بیشتر از سال قبل است. ناوارو معتقد است: " بدون چنین تحریم هایی، درآمد ایران از صادرات به طور مشخص افزایش یافته است." اقدامات جدید کاخ سفید باید کاملا صادرات فلزات ایرانی را در بازار متقاضیان اصلی آن از جمله اندونزی، تایلند، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و مصر محدود نماید.
در مقاله مشاور رئیس جمهور آمریکا بیان داشت که تحریم های آمریکایی همچنین سیگنال دقیقی می دهند در خصوص اینکه چین ممکن است قیمت بالایی بپردازد در صورتی که حمایت از دولت ایران را ادامه دهد. وی افزود: " چین بخش مشخصی از سرمایه گذاری ، تجهیز و مشاوره استراتژیک لازم برای توسعه ی صنعت تولیدات ایران را برعهده دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала