توقیف کشتی کره شمالی دزدی آمریکایی ها در روز روشن

© AP Photo / Vincent Yuبازداشت کشتی کره شمالی دزدی آمریکایی ها در روز روشن
بازداشت کشتی کره شمالی دزدی آمریکایی ها در روز روشن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی توقیف کشتی خود توسط آمریکا را اقدامی گانگستری وغیرقانونی نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلگراف مرکزی کره((TsTAK، وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که توقیف کشتی کره شمالی توسط مقامات آمریکایی چیزی جز دزدی در روز روشن نیست. در اعلامیه منتشره آمده است که اقدام آمریکا مغایر اصول اصلی یادداشت مشترک است که توسط رهبران دو کشور در سنگاپور در ماه ژوئن سال 2018 به امضا رسید. بر طبق آن، واشنگتن امنیت پیونگ‌یانگ را تضمین می کند و کره شمالی تعهدات غیرهسته‌ای شدن را می پذیرد.

در گزارش منتشره آمده است:«آمریکا باید عواقب عملیات گانگستری خود را قبول کند. آمریکا باید کشتی ما را فورا بازگرداند».

کشتی Wise Honest برای حمل و نقل ذغال سنگ مورد استفاده قرار گرفته بود. به گفته وزارت دادگستری آمریکا صادرات ذغال سنگ از کره شمالی تحت تحریم سازمان ملل و آمریکا قرار دارد.

این اولین مورد بازداشت کشتی کره شمالی از سوی آمریکاست. در گزارش مربوطه آمده است که بانک های آمریکایی قصد ندارند هنگام تأمین هزینه تعمیر کشتی، تحریم ها را نقض کنند. این کشتی در آبهای آمریکا بازداشت شده است، هرچند وزارت دادگستری آمریکا محل دقیق بازداشت کشتی را اعلام نکرده است.

در دسامبر سال 2017، شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها علیه کره شمالی را پس از آزمایش موشک های بالستیکی شدت بخشید. قطعنامه مذکور محدودیت تحویل نفت خام و مواد قابل پردازش، تجهیزات صنعتی و ابزارآلات سنگین و وسایل حمل‌ونقل به کره شمالی را درنظر می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала