روحانی: فشارهای دشمنان علیه ایران جنگی بی سابقه و تمام عیار است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: فشارهای دشمنان علیه ایران جنگی بی سابقه و تمام عیار است
روحانی: فشارهای دشمنان علیه ایران جنگی بی سابقه و تمام عیار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران فشارهایی را که دشمنان ایران علیه این کشور راه انداخته اند را همانند یک جنگ تمام عیار توصیف کرد و گفت باید همه نیروهای انقلاب با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت که نمی توان در مورد اینکه شرایط کنونی از دوران جنگ تحمیلی بهتر یا بدتر است قاطعانه نظر داد، اما در زمان جنگ ما مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشتیم و تنها تحریم ما، تحریم خرید سلاح بود.

روحانی با اشاره به محدودیت هایی که دشمنان برای فعالیت های بانکی کشور ایجاد کرده اند و هزینه های اضافی که این تحریم های بانکی بر نقل و انتقالات مالی کشور تحمیل کرده است، گفت: این مشکلات در حوزه های فروش نفت، محصولات پتروشیمی، فولاد و کشاورزی نیز اثرگذار است. وی همچنین اظهار داشت که در جنگ تحمیلی تقریباً مردم اتفاق نظر داشتند که دولت مقصر مشکلات نیست، بلکه صدام به کشور تجاوز و جنگ را آغاز کرده بود و چون مردم در این زمینه اتفاق نظر داشتند، شرایط نه ایده‌آل بلکه نسبتاً خوب بود و مردم برای حل مشکلات کمک می‌کردند. امروز هم باید با همان اتفاق نظر و ایجاد همدلی و وفاق شرایط را اداره کنیم و تسلیم نشویم.

روحانی با تأکید بر اینکه مردم اساس انقلاب بوده و همه پیروزی‌های ما بخاطر حضور مردم است، تصریح کرد: بدون حضور مردم حتی یک روز هم امکان اداره کشور وجود ندارد، لذا باید شرایط را برای حضور فعالتر مردم فراهم آوریم و مردم را راضی نگه داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز در شرایط سختی قرار داریم، اما در عین حال ناامید نیستم و به آینده بسیار امیدوارم و معتقدم می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم به شرط آنکه با هم باشیم و دست در دست یکدیگر بگذاریم. اگر در کنار هم بودیم و به این موضوع رسیدیم که هیچ تفکر و جناحی را نمی‌توان حذف کرد، می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала