مقام ایرانی: دعوت ترامپ برای مذاکره تبلیغاتی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoمقام ایرانی: دعوت ترامپ برای مذاکره تبلیغاتی است
مقام ایرانی: دعوت ترامپ برای مذاکره تبلیغاتی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مورد دعوت از سوی ترامپ برای مذاکره گفت که خروج ترامپ از برجام و تحریم‌ها علیه ایران باعث بی اعتمادی شده و اینگونه دعوتها با هدف استفاده تبلیغی است و قابل‌اعتنا نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به تشریح دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی پرداخت و گفت: تصمیم تهران در چارچوب حقی است که برجام برای ایران قائل شده و اروپا می‌تواند با اجرای تعهدات خود ازجمله اجرای سریع اینستکس، اراده خود را نسبت به حفظ برجام نشان دهد.

خرازی افزود: ترامپ نشان داد که نه‌ تنها برای امضای دولت قبلی آمریکا احترامی قائل نیست، بلکه ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و دیگر تعهدات بین‌المللی است.

وی در خصوص مذاکره پیرامون موشک‌های بالستیک ایران، تصریح کرد: موشک‌های تولیدی ایران سلاحی دفاعی و استراتژیک است که جنبه بازدارندگی در برابر تهدیدات موجود در منطقه دارد و طبیعی است که جای مذاکره نداشته باشد، همان‌طور که فرانسه حاضر نیست در خصوص سلاح‌های استراتژیک خود با کسی مذاکره کند. در قطعنامه 2231 شورای امنیت هیچ منعی برای تولید و آزمایش موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده باشد، وجود ندارد.

خرازی در خصوص اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران تأکید کرد: عملکرد ترامپ در خروج از برجام و تحمیل انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران جایی برای اعتماد و مذاکره باقی نگذاشته است و دعوت‌های ترامپ به مذاکره با هدف سوءاستفاده تبلیغی انجام می‌گیرد که قابل‌اعتنا نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала