ترکیه: از خرید اس 400 صرفنظر نکرده ایم

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه: از خرید اس 400 صرفنظر نکرده ایم
ترکیه: از خرید اس 400 صرفنظر نکرده ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فخرالدین آلتون، رئیس روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش های رسانه ها در اینباره را تکذیب کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از خرید سامانه های موشکی دفاع هوایی "تریومف" صرفنظر کرده است.

اس 400 ، کابوس ناتو - اسپوتنیک ایران
اس 400 ، کابوس ناتو
به گزارش اسپوتنیک، آلتون در توئیتر نوشت:" منابع شما اشتباه هستند" و تاکید کرد "خریداری اس 400 یک معامله انجام شده است".
پیشتر روزنامه بیلد با استناد به منابعی در محافل دیپلماتیک اعلام کرده بود گویا اردوغان از خریداری اس 400 صرفنظر کرده است.
یادآور می شود آمریکا از طرق گوناگون تلاش می ورزد از خریداری سامانه های موشکی اس 400 توسط ترکیه جلوگیری کند.
یک روزنامه ترک به نام "ترکیه"می نویسد ایالات متحده نگران آن است که ترکیه با دریافت سامانه های موشکی روسی اس 400 سیاست مستقلانه تر و پرتحرک تری را در خاورمیانه دنبال کند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می سازد پس از آغاز عملیات ترکیه علیه اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک)، سازمان مورد حمایت آمریکا در خاک سوریه ، با توجه به حضور اس400 ارتش ایالات متحده نخواهد توانست به پشتیبانی هوایی از این شبه نظامیان بپردازد.
علاوه بر این اسرائیل، متحد نزدیک واشنگتن در منطقه از اس 400 هراس دارد. اسرائیل دارای طرح های دور و درازی در رابطه با آبهای ساحلی ترکیه در دریای مدیترانه است که دارای منابع طبیعی غنی هستند و آمریکا نیز امیدووار است از این معادن سود ببرد اما حضور اس 400 در ترکیه این طرح ها را تخریب می کند. 
روزنامه "ترکیه" تاکید می کند ترکیه برای دفاع از منافع خود باید از حالت تحت الحمایه آمریکا و غرب خارج شود و دریافت اس 400 از روسیه در خدمت این هدف قرار دارد و با استفاده از آن انکارا خواهد توانست امنیت خود را تامین کند.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала