ورود غیرقانونی کشتی جنگی آمریکا به آبهای ساحلی ونزوئلا

© US Air Force/Staff Sgt AJ Hyattورود کشتی جنگی آمریکا به آبهای ساحلی ونزوئلا
ورود کشتی جنگی آمریکا به آبهای ساحلی ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی نظامی گارد ساحلی آمریکا وارد آبهای ساحلی ونزوئلا شده و به این ترتیب مرز این کشور را نقض کرده است.

 

استقبال گوایدو از مداخله نظامی در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
استقبال گوایدو از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نیروی دریایی ونزوئلا در توئیتر اعلام کرده است.
این رویداد روز 8 ماه مه رخ داده است. ناوچه USCGC James با نقض مرز ونزوئلا به میزان 14 میل دریایی به سوی ساحل این کشور امریکای لاتین حرکت کرده و به بندر لاگوائیرا، واقع در ایالت وارگاس نزدیک شده است.
یک کشتی گشتی نیروی دریایی ونزوئلا برای رهگیری ناوچه امریکایی اعزام شد و به دنبال آن ناوچه USCGC James حوضه ونزوئلا را ترک کرد.
روابط ونزوئلا و امریکا به دنبال حوادث اخیر در این کشور امریکای لاتین که طی ان واشنگتن از مخالفان رئیس جمهور فعلی ونزوئلا حمایت کرد رو به تیرگی گرائیده است.
گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا ، نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала