طرح سناتورهاى آمريكاىى براى جلوگيرى از جنگ با ايران

© Photo / Ttarasiukطرح سناتورهای آمریکایی در مخالفت جنگ با ایران
طرح سناتورهای آمریکایی در مخالفت جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا بدون اجازه کنگره نمی تواند به ایران حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی سناتورهای آمریکایی به ریاست «تام یودال» و «کریس مورفی» طرحی را برای ارائه به سنا آماده کرده‌اند که در صورت تصویب آن دولت ترامپ نمی تواند با ایران وارد جنگ شود. برای این کار اجازه کنگره لازم است. 
سناتور آمریکایی؛ تام یودال در توئیتر خود از طرح ضدجنگ علیه ایران می نویسد: «شکست‌های دیپلماتیک ترامپ، مسیری را نشان می دهد که به جنگ با ایران ختم خواهد شد. این شیوه برای عراق استفاده شد، در حال حاضر قرار است این شیوه در مورد ایران اجرا شود. ما باید این مصوبه دوگانه را به تصویب برسانیم و از بروز یک جنگ نافرجام دیگر در خاورمیانه جلوگیری کنیم". 

 

 

سناتور کریس مورفی نیز در پیامی توئیتری خود نوشت: «با نمایندگان ایالت خود در سنا تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به این طرح که از طرف سناتور یودال و ما و دیگران ارائه شده، رأی مثبت بدهند. این امر مانعی برای جنگ با ایران می شود". 

 

 

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. در سالگرد خروج ترامپ از برجام، ایران اعلام نمود که برخی تعهدات خود در قالب برجام را دیگر اجرا نخواهد کرد. این امر موجب بحران جدیدی در روابط آمریکا و ایران شده است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала