دو شرکت بزرگ چینی خرید نفت از ایران را متوقف کردند

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر دو شرکت بزرگ چینی خرید نفت از ایران را متوقف کردند
دو شرکت بزرگ چینی خرید نفت از ایران را متوقف کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو شرکت پتروشیمی چین (سینوپک) و شرکت ملی نفت چین (CNPC)، از خرید نفت ایران امتناع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شرکت پتروشیمی چین (سینوپک) و شرکت ملی نفت چین (CNPC)، پالایشگرهای بزرگ دولتی این کشور، بعد از اینکه آمریکا به خاطر ایجاد فشار مضاعف بر ایران از تمدید معافیت های نفتی ایران خودداری کرد، از خرید نفت ایران برای تحویل در ماه مه امتناع کردند.

آمریکا که در ماه نوامبر به برخی از کشورها معافیت های نفتی داده بود، اعلام کرده است که دیگر هیچ گونه معافیتی به خریداران نفت ایران نمی دهد.

طبق آمار گمرکی چین، این کشور بزرگترین مشتری نفت ایران با واردات 475،000 بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری است. دو منبع مطلع در اینباره اعلام کردند که این دو شرکت بزرگ چینی از ترس تحریم های آمریکا و قطع دسترسی به سیستم مالی بازار جهانی از خرید نفت ایران در ماه مه خودداری کردند.

آمریکا نوامبر سال گذشته که دور دوم تحریم‌ها آغاز شد برای هشت خریدار اصلی نفت و گاز ایران (شامل کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، تایوان، ایتالیا و یونان) یک معافیت شش ماهه، به شرط کاهش واردات قائل شد. دوره این معافیت ابتدای ماه مه خاتمه یافت و واشنگتن تمدید آن را منتفی اعلام کرده است. این امر باعث شده که واردکنندگان نفت ایران زیر فشار قرار گرفته‌اند تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала