ایران به اجرای تعهدات 4+1 تاکید کرد

© AFP 2023 / Atta Kenareایران به اجرای تعهدات 4+1 تاکید کرد
ایران به اجرای تعهدات 4+1 تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو مقام ایرانی و بریتانیایی درباره آخرین تحولات پیرامون برجام با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دیدار با ریچارد مور ، مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس بر ضرورت اجرای تعهدات 1+4 که در چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا آمده است تاکید و خواستار اقدام عملی از سوی اروپا به ویژه در دو حوزه نفت و بانک طی 60 روز آینده شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در این دیدار بر ضرورت اجرای تعهدات 1 + 4 که در چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا آمده است، تاکید کرد و خواستار اقدام عملی از سوی اروپا به ویژه در دو حوزه نفت و بانک طی شصت روز آینده شد و گفت که اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهدات خود را دست کم بگیرد. ایران به اندازه کافی خویشتنداری نشان داده اما اروپا از فرصت های حاصله استفاده نکرده است.

مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس نیز در این دیدار بر ادامه تعهد کشورش به برجام و تلاش آن کشور برای فعال سازی سازوکار مالی اینستکس (ساحت) اشاره کرد و گفت: انگلیس به تلاش خود برای تامین خواسته های ایران ادامه می دهد.
سفر یک روزه مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران پس ‌از آن انجام شد که رییس ‌جمهور ایران از کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام خبر داد و یک ضرب‌الاجل 60 روزه برای اروپا تعیین کرد تا طرف مقابل به تعهداتش عمل کند. کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب‌سنگین و اورانیوم غنی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала