ورود بمب افکن بی 52 آمریکا به قطر برای بازداشتن ایران

CC0 / U.S. Air Force/Master Sgt. Lance Cheung / ورود بمب افکن بی 52 آمریکا به قطر برای بازداشتن ایران
ورود بمب افکن بی 52 آمریکا به قطر برای بازداشتن ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد بمب افکن بی 52 در چارچوب استقرار گروه عملیاتی بمب افکن ها در خاورمیانه برای دفاع از منافع ایالات متحده در منطقه وارد پایگاه هوایی در قطر شده است.

آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور - اسپوتنیک ایران
آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره در وبسایت رسمی فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا گفته می شود بمب افکن استراتژیک B-52 Stratofortress که از پایگاه هوایی بارکسدیل(واقع در ایالت لوئیزانا) پرواز کرده بود، روز 9 ماه مه وارد پایگاه هوایی العبید در قطر شد".
بر اساس این اطلاعیه، بمب افکن بی 52 نامبرده جزو گروه عملیاتی بمب افکن های مستقر در ناحیه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا برای دفاع از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه است.
بر اساس گزارش های رسیده، روز یکشنبه گذشته، جان بولتون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد واشنگتن برای مقابله با سیاست ایران در خاورمیانه بمب افکن هایی را مستقر کرده و گروه ضربتی به جلوداری ناو هواپیمابر "آبراهام لینکلن " را به منطقه اعزام می کند. 
اکنون این گروه ضربتی در دریای مدیترانه به سر می برد.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برا رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمانف روسیه و چین نوشت.
کلاًروابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه سال گذشته ، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала