پمپئو به خاطر ایران، سفر خود را لغو کرد

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو به خاطر ایران، سفر خود را لغو کرد
پمپئو به خاطر ایران، سفر خود را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر مایک پمپئو به خاطر شرکت در جلسه مرتبط با ایران، لغو شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مورگان اوراتگاس، وزیر امور خارجه ایالات متحده سفر خود به گرینلند را به تعویق انداخت. 

عصبانیت بولتون و پمپئو از ظریف - اسپوتنیک ایران
عصبانیت بولتون و پمپئو از ظریف

وزیر امور خارجه ایالات متحده، مایک پومپئو، روز پنج شنبه سفر خود به گرینلند را به تعویق انداخت تا فورا به واشنگتن بازگردد.

وی گفت: "وزیر امور خارجه پمپئو سفر خود به گرینلند در اروپا را به دلیل نیاز به حضور در واشنگتن را لغو کرد".

همانطور که خبرنگار کانال تلویزیونی ABC با ارجاع به یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه گزارش می دهد، پمپئو برای حضور در "جلسات مربوط به ایران" به صورت فوری به واشنگتن بازگشته است.

گفتنی است، روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 
شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. یک سال بعد، ایران اعلام نمود که به زودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجام را اجرا نخواهد نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала