توئیت های جدید وزیر خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی

© Flickr / Gage Skidmoreتوئیت های جدید وزیر خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی
توئیت های جدید وزیر خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره تصمیم جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در تحریم صنایع فلزی ایران نوشت که ایالات متحده مصمم است نظام ایران را از «درآمدهای تامین مالی تروریسم» محروم کند.

تحریم جدید آمریکا علیه بخش فلزات و معادن ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم جدید آمریکا علیه بخش فلزات و معادن ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، پومپئو شامگاه چهارشنبه 8 مه در سلسه توئیت‌هایی نوشت: «یک سال پس از اقدام شجاعانه رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای با ایران و آغاز استراتژی جدید در تعامل با تهران، اکنون این طرح در حال ثمر دادن است و موفقیتش را ثابت می‌کند».
او ادامه داد که امریکا، به تکیه بر این «موفقیت‌ها» ادامه می‌دهد و در همین راستا، ترامپ تحریم صنایع معدن و فولاد در ایران که سومین بخش صادراتی این کشور است را امضا کرد.
پومپئو نوشت: «نظام ایران را از درآمدهایی که برای تامین مالی تروریسم مورد استفاده قرار می‌دهد، محروم خواهیم کرد».
او همچنین اعلام ایران مبنی بر متوقف کردن اجرای برخی از تعهدات هسته‌ای‌اش را «به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی و تلاشی آشکار برای گروکشی از جهان» توصیف کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا از جامعه جهانی خواست ایران را به خاطر «تهدیدهایش در توسعه برنامه هسته‌ای» مجازات کند.

ایران چهارشنبه اجرای برخی تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای را به دلیل آن‌چه حروج آمریکا از این توافق و عمل نکردن دیگر کشورها به تعهدات‌شان خواند، متوقف کرد. اجرای برخی تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای را متوقف کرد.
ایران همچنین تهدید کرد چنانچه طی 60 روز، مذاکرات منتج به توافقی صورت نگیرد که طی آن بتواند از «فواید» توافق هسته‌ای به ویژه در بخش‌های نفت و بانکداری بهره‌مند شود، اقدامات بیشتری در جهت توسعه برنامه هسته‌ای خود انجام خواهد داد.
ایران همچنین هشدار داد در صورت احاله پرونده‌اش به شورای امنیت سازمان ملل متحد، «واکنشی قاطع» نشان خواهد داد.
توافق هسته‌ای که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала