اعزام نیروهای بیشتر آمریکا به خاورمیانه

CC BY-SA 2.0 / U.S. Navy/Gregory Harden / USS Abraham Lincolnاعزام نیروهای بیشتر آمریکا به خاورمیانه
اعزام نیروهای بیشتر آمریکا به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن قصد دارد با دستاویز خطر گویا موجود از جانب ایران نیروهای بیشتری را به خاورمیانه اعزام کند.

هواپیماهای ناوگان استراتژیک آمریکا از دور خارج می شوند - اسپوتنیک ایران
اعزام بمب افکن های استراتژیک بی ـ 52 آمریکا به خلیج فارس
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آسوشیتدپرس این مطلب را اعلام کرده است.
به گفته مقامات رسمی آمریکا، ایالات متحده برای اعزام بمب افکن های بیشتر و همچنین احتمالاً سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت به منطقه تدارک می بیند. هنوز تصمیم گیری نهایی درباره ارسال سامنه های موشکی پارتیووت صورت نگرفته است. طبق اطلاعات آسوشیتدپرس، این وابسته به ان خواهد بود که ایران گام هایی را برای کاهش تنش بردارد یا نه.
منابع آسوشیتدپرس خاطرنشان ساختند از جمله امکان شلیک  موشک ها از سوی ایران از  دریا تهدید تلقی می شود. هنوز معلوم نیست آمریکا موشک های پاتریوت را در کدام کشورها مستقر خواهد کرد.
یاداور می شود روز 5 ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه خبر داد تا به گفته او پاسخی به اشارات و هشدارهای ایران علیه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه باشد.
بولتون گفت: آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانش با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد ایالات متحده آمریکا "شواهد واضحی" دریافت کرده است که حاکی از آمادگی ایران برای حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала