موشک مرموز آمریکایی+عکس

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر موشک
موشک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا آمریکا در سوریه، عراق و لیبی از موشک مرموز خود که منفجر نمی شود استفاده می‌کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، پنتاگون و سیا از سال 2017 در عملیات جنگی لیبی، سوریه، عراق، یمن و سومالی از موشک محرمانه ای استفاده می کنند که منفجر نمی شود. این موشک که طراحی و کاربرد آن بطور محرمانه انجام شده است گزینه جدید از موشک «Hellfire» است که مجهز به کلاهک توخالی است. موشک R9X منفجر نمی شود،بلکه با کمک وزن خود سقف خودرو و ساختمان را سوراخ کرده و بر سر قربانی بالقوه نازل می شود.

این سلاح مجهز به 6 تیغه برنده است. این تیغه‌ها چند ثانیه قبل از تصادم با هدف باز می شوند و هرآنچه سر راه خود دارد تکه تکه می کند. این سلاح معروف به «بمب نینجا» است.

نظامیان آمریکایی از این بمب بندرت و فقط در شرایط خاصی استفاده می کنند. وقتی محل قرارداشتن یکی از رهبران گروهک های تروریستی بخوبی مشخص شده باشد و استفاده از سلاح های دیگر باعث بروز قربانی زیاد در بین افراد غیرنظامی خواهد شد به استفاده از «بمب نینجا» رومی آورند. تقریبا 6 بار در زمان عملیات جنگی در لیبی، سوریه، عراق، یمن و سومالی از این بمب استفاده شده است.

​طراحی این بمب در سال 2011 در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شد. هدف از کاربرد آن دوری از قربانیان زیاد در بین افراد غیرنظامی هنگام ضربات هوایی بود. نظامیان آمریکایی از موشک مشابهی برای نابودی اوسامه بن لادن تروریست شماره 1 در سال 2011 استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала