آمادگی ماکرون برای تهیه تفاهم نامه تکمیلی با ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitskyآمادگی ماکرون برای تهیه تفاهم نامه تکمیلی با ایران
آمادگی ماکرون برای تهیه تفاهم نامه تکمیلی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس آماده یک تفاهم نامه تکمیلی با توجه به برنامه های موشکی ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای تهیه یک تفاهم هسته ای تکمیلی با ایران با توجه به برنامه های موشکی این کشور اعلام آمادگی کرد.

تحریم‌های حقوق بشری اروپا علیه ایران تمدید شد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چه عجب که صدا اروپایی ها را هم شنیدیم

رئیس جمهور فرانسه افزود: اروپا باید ایران را قانع کند که در برجام بماند.

ماکرون در ادامه گفت: بی شک در حال حاضر امکان بررسی آن فراهم شده است. فرانسه از همان ابتندا قویا از این معاهده که ما امضا کردیم، حمایت کرد. معاهده کافی نیست، ما خواهان این هستیم که با توجه به فعالیت های ایران در حوزه هسته ایی و فعالیت های آن در منطقه، باید تکمیل شود.

به دنبال خروج یکجانبه دولت آمریکا از توافق نامه برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی برخی کشورهای اروپایی نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام صادر کرد.

در این بیانیه ایران اعلام کرد که تهران در پاسخ به خروج آمریکا از برجام از برخی تعهدات خود در قبال این تفاهم نامه دست خواهد کشید. ایران از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند. در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی‌شده و ذخائر آب سنگین نمی‌داند و 60 روز مهلت به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала