لاوروف: روسیه و ایران پیروی خود از برجام را مورد تاکید قرار دادند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه و ایران پیروی خود از برجام را مورد تاکید قرار دادند
لاوروف: روسیه و ایران پیروی خود از برجام را مورد تاکید قرار دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اقدامات ایران در رابطه با برجام مشروع است و مسکو و تهران پیروی خود از از این سند را مورد تاکید قرار دادند.

پیام کتبی روحانی به پوتین درباره برجام - اسپوتنیک ایران
پیام کتبی روحانی به پوتین درباره برجام
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در پایان مذاکرات خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت:" مادر جریان گام های اعلام شده دیروز رهبری جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتیم که بر اساس اصول برجام به همان شکلی برداشته شده اند که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است".
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت دو طرف پیروی خود از برجام و قطعنامه مربوطه را مود تاکید قرار داده و قرارگذاشتند با همه طرفهای امضا کننده این توافق غیر از امریکا به همکاری بپردازند تا آنها تعهدات خود را بطور خدشه ناپذیر اجرا کنند.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
دیرتر برجام در قطعنامه ویژه شورای امنیت سازمان ملل مورد تائید قرار گرفت.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه سال گذشته ، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала