اظهارات ظریف در بدو ورود به مسکو

© AP Photo / Petr David Josekاظهارات ظریف در بدو ورود به مسکو
اظهارات ظریف در بدو ورود به مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری اسلامی ایران مصلحت دیده است که برخی از تعهدات و اقداماتی که به صورت داوطلبانه در برجام را انجام داده است را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای سفارت ج.ا.ایران در مسکو، آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در نخستین مصاحبه خود اعلام نمود: "اقداماتی که آمریکا در طول یک سال گذشته و علی الخصوص هم قبل و بعد از خروج از برجام انجام داده است، کاملا برای ایجاد وقفه در ادامه کار برجام بوده است. 

ظریف: اروپا به یک درصد تعهدات برجامی خود عمل کرده - اسپوتنیک ایران
ظریف: اروپا به یک درصد تعهدات برجامی خود عمل کرده است

ایران با علم به این موضوع، با این سیاست آمریکا با مدارا و صبر استراتژیک برخورد کرده است. اتحادیه اروپا و بقیه اعضای جامعه بین الملل این توان را نداشتند تا در برابر فشار آمریکا ایستادگی کنند.

لذا جمهوری اسلامی مصلحت دیده است که از برخی از تعهدات و اقداماتی که به صورت داوطلبانه در برجام انجام می داده است، این اقدامات را فعلا اجرا ننماید.

این حق برای ایران در برجام دیده شده است. در واقع ما خارج از برجام عمل نمی نماییم، بلکه در چارچوب برجام عمل می کنیم.

مواد 26 و 36 برجام، این اختیار را به ایران و دیگر کشورهای عضو برجام داده است که اگر یک کشوری تعهدات خود را اجرا نکند، آنها نیز تعهدات خود را به صورت جزئی و یا کلی اجرا نکنند. اقدام ایران در همین چارچوب است، بنابراین ایران از برجام خارج نخواهد شد و کاملا در چارچوب برجام عمل خواهد کرد. و این فرصتی هست برای دیگر اعضای برجام تا اقدامات لازم را انجام دهند و نه اینکه تنها به صدور بیانیه اکتفا نمایند".

آقاي ظريف در اين سفر خود با سرگي لاوروف وزير امور خارجه روسيه ملاقات خواهد نمود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала