پیام کتبی روحانی به پوتین درباره برجام

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپیام کتبی روحانی به پوتین درباره برجام
پیام کتبی روحانی به پوتین درباره برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در آغاز مذاکرات امروز خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو اعلام کرد حامل پیام کتبی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره برجام است و قصد دارد آنرا شخصاً به پوتین تقدیم کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر وزیر امورخارجه ایران اعلام کرده بود که معتقد است مسکو تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای برجام را اجرای خواهد کرد. 
ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد - اسپوتنیک ایران
ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد
ظریف اظهار داشت ایران آماده مبارزه برای احقاق حقوق خود است اما زمان اجرای تعهدات جامعه جهانی نیز رسیده است. وزیر امورخارجه ایران خاطرنشان ساخت که یقین دارد دولت روسیه در این صحنه در خطوط مقدم قرار دارد.
همچنین وزیر خارجه ایران اعلام کرد دیدگاه تهران نسبت به کشورهای اروپایی با دیدگاهش نسبت به روسیه متفاوت است و همچنین نامه ای که ایران به کشورهای اروپایی در رابطه با برجام نوشته با نامه این کشور به روسیه در این رابطه فرق دارد.
همچنین وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی خود در سفارت ایران در مسکو بر اهمیت مناسبات ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: روابط ایران و روسیه از هر زمان دیگری گسترده تر و عمیق تر است.

محمد جواد ظریف در پایان در خصوص نامه ارسالی به پوتین گفت:

"نامه حقوی که ما امروز برای سران کشورهای 4+ 1 فرستاده ایم یکسان است، اما موضع ما و آن چیزی که برای روسیه و چیزی که برای کشورهای اروپایی فرستادیم با یکدیگر متفاوت است. یعنی نگاه و دیدگاه ما نسبت به روسیه با دیدگاه ما نسیت به کشورهای اروپایی کاملا متمایزی است. در واقع جایگاه روسیه از کشورهای اروپایی متمایز است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала