آمریکا: ایران می تواند از طریق دریا، موشک های بالستیک را پرتاب کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا: ایران می تواند از طریق دریا، موشک های بالستیک را پرتاب می کند
آمریکا: ایران می تواند از طریق دریا، موشک های بالستیک را پرتاب می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران موشک های کوتاه برد خود را از طریق کشتی های مستقر خود در خلیج فارس، پرتاب می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، واشنگتن معتقد است ایران احتمالا موشک های بالستیک کوتاه برد خود را از طریق کشتی های مستقر در خلیج فارس، پرتاب می کند. 

احتمال حمله اسرائیل به انبار موشک های بالستیک ایران - اسپوتنیک ایران
احتمال حمله اسرائیل به انبار موشک های بالستیک ایران
 

به گفته منابع خبری سی ان ان، مقامات آمریکایی قبلا اطلاعاتی را دریافت کرده اند که نشان می دهد که تهران این اقدامات را انجام می دهد. به همین دلیل، جان بولتن در تاریخ 5 می اعلام نمود که آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد.

امروز نیز، مرکز نیروهای مسلح آمریکا (سنت کام) اعلام نمود که، ایالات متحده آمریکا "شواهد واضحی" دریافت کرده است که ایران آماده حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه است.

در این بیانیه آمده است که این مرکز خواستار ارسال نیروهای تکمیلی نطامی آمریکا به منطقه (خاورمیانه) است، پس از دریافت شواهدی مبنی بر این که ایران و نیروهای دست نشانده اش برای حمله احتمالی به ارتش ایالات متحده در منطقه آماده می شوند، بدست آورده است. این نیروهای تکمیلی برای حفاظت از منافع نظامی ایالات متحده در منطقه و جلوگیری از هر نوع تجاوز درخواست شده است.

 به گفته این منابع، پنتاگون در حال بررسی امکان ارسال نیروهای بیشتر به منطقه، از جمله سلاح های دفاع هوایی (و پاتریوت) است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала