قیمت مواد سوختی در انگلستان افزایش یافت

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت مواد سوختی در انگلستان افزایش یافت
قیمت مواد سوختی در انگلستان افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از اینکه آمریکا اعلام کرد معافیت های نفتی را برای خریداران ایران تمدید نخواهد کرد، بهای محصولات سوختی به سرعت در انگلستان افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بهای هر لیتر بنزین در انگلستان نزدیک به 8 پنس افزایش نسبت به دو روز پیش داشت و یک پوند و 36 پنس و بهای هر لیتر گازوئیل هم با 5 پنس افزایش در همین مدت به یک پوند و 39 پنس معامله شد. بهای سوخت در انگلیس پس از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های نفتی ایران روند صعودی طی کرد. درحال حاضر، پر کردن هر بار باک خودرو به‌ طور میانگین 6 پوند از دو ماه پیش گران تر است.

«سایمون ویلیامز» یک سخنگوی شرکت خدمات خودرو «آر.اِی.سی» می‌گوید: آوریل دومین ماه متوالی پس از سال 2000 است که بهای سوخت به بالاترین حد رسیده است.

دولت آمریکا با وجود نگرانی جامعه جهانی از اختلال در بازار نفت، هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران را دیگر تمدید نمی‌کند و به عبارتی هیچ کشوری حق خرید نفت از ایران ندارد. این تصمیم از سوی چین و هند به‌عنوان خریداران عمده نفت ایران و کشورهای عضو برجام و اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала