پنتاگون: اطلاعاتی درباره طرح ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی را بدست آوردیم

© AFP 2023 / Delil Souleimanپنتاگون: اطلاعاتی درباره طرح ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی را بدست آوردیم
پنتاگون: اطلاعاتی درباره طرح ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی را بدست آوردیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون می گوید که ایران آماده حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه منتشر شده در روز سه شنبه توسط مرکز نیروهای مسلح آمریکا (سنت کام)، ایالات متحده آمریکا "شواهد واضحی" دریافت کرده است که ایران آماده حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه است. 

هر اقدام آمریکا علیه سپاه، اقدام ایران علیه سنت کام را در پی دارد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هر اقدام آمریکا علیه سپاه، اقدام ایران علیه سنت کام را در پی دارد

در این بیانیه آمده است که این مرکز خواستار ارسال نیروهای تکمیلی نطامی آمریکا به منطقه (خاورمیانه) است، پس از دریافت شواهدی مبنی بر این که ایران و نیروهای دست نشانده اش برای حمله احتمالی به ارتش ایالات متحده در منطقه آماده می شوند، بدست آورده است. این نیروهای تکمیلی برای حفاظت از منافع نظامی ایالات متحده در منطقه و جلوگیری از هر نوع تجاوز درخواست شده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی ایالات متحده بمب افکن های B-52 را به منطقه عملیاتی سنت کام ارسال می کند. وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت که ما تاریخ مشخصی را در راستای گسترش نیروهای خود در منطقه (خاورمیانه) را اعلام نمی کنیم.

گفتنی است که پیش از این در خبرها آمده بود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه خبر داد تا به گفته او پاسخی به اشارات و هشدارهای ایران علیه نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه باشد.

 بولتون گفت: آمریکا ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‎ها را به حوزه عملکرد سنت‎کام (فرماندهی مرکزی آمریکا) اعزام می‌کند تا پیامی واضح برای ایران باشد مبنی بر اینکه هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با نیرویی بی‎امان پاسخ داده خواهد شد. آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала