زدوبند اسرائیل و آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر زدوبند اسرائیل و آمریکا علیه ایران
زدوبند اسرائیل و آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل در باره «توطئه» ایران به آمریکا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «Axious»، اسرائیل اطلاعاتی در رابطه با «تحریکات» احتمالی ایران در خلیج فارس را در اختیار آمریکا گذاشت. مطابق با اطلاعات ارائه شده از طرف اسرائیل، تهران قصد دارد به منافع آمریکا آسیب برساند. این اطلاعات به کاخ سفید ارسال شد.

به نوشته نشریه مذکور،درجه حرارت در ایران به دلیل افزایش فشار از طرف آمریکا، بالا می رود. از اینرو بولتون تصمیم گرفت ناوگروه آمریکا را به نزدیکی سواحل ایران اعزام کند. در عین حال، بولتون متذکر شد که کاخ سفید قصد جنگ با ایران را ندارد اما برای دادن هر گونه پاسخی آماده است.

افزون بر آن، حضور ناوهای آمریکایی در نزدیکی سواحل ایران «نه استثنا بلکه یک اصل» شده است. ناوگروه «ابراهام لینکلن» نیز بسوی شبه جزیره عربی اعزام شده بود. جان بولتون مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی آمریکا مدتی قبل، از قصد آمریکا برای اعزام  ناوگروه «آبراهام لینکلن» و بمب افکن ها به خلیج فارس سخن گفت. به گفته وی، بدین ترتیب واشنگتن «علامت مشخص و روشنی به ایران می دهد که در صورت هرگونه تجاوز به منافع  ایالات متحده و یا متحدان آن کشور با پاسخ نظامی بیرحمانه‌ای روبرو خواهد شد».

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران بنوبه خود اعلام نمود که تهران بعید می داند آمریکا ناوگروه را برای امتحان امکانات نیروهای مسلح ایران به نزدیکی سواحل ایران اعزام  می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала