نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا

© REUTERS / James Lawler Dugganآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش برای براندازی حکومت‌ها از طریق اقدامات اقتصادی می‌تواند به نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها بینجامد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، ادریس جزایری کارشناس مستقل الجزایری که از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به‌عنوان گزارشگر ویژه این شورا جهت بررسی تأثیرات منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر حقوق بشر در کشورهای هدف تحریم‌ها فعالیت می‌کند، طی یادداشتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر شده است، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا را محکوم کرد.

ادریس جزایری در ادامه گفت:«استفاده از  تحریم‌های اقتصادی در راستای دستیابی به اهداف سیاسی، نقض حقوق بشر محسوب شده و با هنجارهای بین‌المللی در تضاد است. چنین اقداماتی می‌توانند فجایع انسانی بی‌سابقه‌ای را رقم بزنند.

تلاش برای براندازی حکومت‌ها از طریق اقدامات اقتصادی می‌تواند به نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها بینجامد. این رویه هرگز یک رویه پذیرفته‌شده در روابط بین‌المللی نبوده است. اختلافات سیاسی بین دولت‌ها نباید از طریق ایجاد بحران‌های اقتصادی و انسانی حل و فصل شود.

سوء‌استفاده یک ابرقدرت از برتری خود در عرصه‌های مالی بین‌المللی برای اعمال فشار بر متحدان خود به‌منظور ایجاد دشواری‌های اقتصادی برای کشورهای مستقل، بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و حقوق شهروندان آنها کشورهای هدف تحریم را به‌گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر نقض می‌کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала