ناوهای آمریکایی، دروغ صدهزار تنی واشنگتن

اشتراک
خبرنگار آلمانی در کاربرد نیروی نظامی آمریکا علیه ایران ابراز شک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لورنس همیکر خبرنگار روزنامه آلمانی Frankfurter Allgemeine، در اینکه آمریکا بتواند با کمک ناوگروه اعزام شده به نزدیکی سواحل ایران به هدف خود نایل آید ابراز شک و تردید کرد.

جان بولتون مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی آمریکا مدتی قبل، از قصد آمریکا برای اعزام  ناوگروه «آبراهام لینکلن» و بمب افکن ها به خلیج فارس سخن گفت. به گفته وی، بدین ترتیب واشنگتن «علامت مشخص  و روشنی به ایران می دهد که در صورت هرگونه تجاوز به منافع  ایالات متحده و یا متحدان آن کشور با پاسخ نظامی بیرحمانه‌ای روبرو خواهد شد».

همیکر در مقاله خود این سوال را مطرح می کند که آیا ناو گروه «دروغ صدهزارتنی» دیگری نیست؟ هر چند قدرت ضربتی ناوگروه و بمب افکن ها آشکار است، اما آیا سخنان بولتون تأثیری بر ایران خواهد داشت؟

این مورد تکراری است، زیرا قبلا نیز ناوهای آمریکایی پس از اعلامیه های پرسروصدای ترامپ دست به عملیات نظامی نزدند. در آوریل سال 2017  وقتی درگیری  کره شمالی حاد شد، ریاست کاخ سفید اعلام کرد که ناو هواپیمابر آمریکایی «کارل وینسون» به دریای ژاپن اعزام خواهد شد. اما در واقع این ناو در جهت عکس شناوری کرد تا در رزمایش های اقیانوس هند شرکت کند.

افزون بر آن، حضور ناوهای آمریکایی در نزدیکی سواحل ایران «نه استثنا بلکه یک اصل» شده است. ناوگروه «ابراهام لینکلن» بسوی شبه جزیره عربی اعزام شده بود.

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران بنوبه خود اعلام نمود که تهران بعید می داند آمریکا ناوگروه را برای امتحان امکانات نیروهای مسلح ایران به نزدیکی سواحل ایران اعزام  می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала