معاون اول رییس جمهور ایران مهمترین اولویت ایران را نام برد

© Fotolia / Curioso Photographyمعاون اول رییس جمهور ایران مهمترین اولویت ایران را نام برد
معاون اول رییس جمهور ایران مهمترین اولویت ایران را نام برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین اولویت ایران را توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران با بیان اینکه یکی از شاخص های موفقیت و پیشرفت کشورها توان صادرات محصولات، کالاها و خدمات آنها به بازارهای جهانی و منطقه ای است، افزود: امروز صادرات موضوعی حیاتی، وظیفه ای ملی و قانونی است و باید تلاش کنیم تا کالاها و خدمات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی برای عرضه و رقابت در بازارهای جهانی ارائه کنیم.

جهانگیری با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی در سال 98 تاکید کرد: توسعه صادرات کالا و خدمات اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور و مهم‌ترین وظیفه امروز همه بنگاه‌ها و مدیران است تا بتوانیم ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های اساسی به کشور را فراهم کنیم. مهمترین پیشران رونق تولید، صادرات است و باید در این جهت تلاش خود را دو چندان کنیم تا صادرات کالاهای غیرنفتی کشور بیش از پیش افزایش یابد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به برنامه آمریکایی ها برای کاستن منابع درآمدی و کاهش ارزآوری کشور اظهار داشت: مردم انتظار دارند که مدیران کشور با طراحی و برنامه های مناسب کاری کنند که معیشت آنها کمتر دچار آسیب شده و کشور به لحاظ اقتصادی و توسعه دچار اختلال نشود.

وی به اهمیت کشورهای همسایه و بازارهای هدف در توسعه تجارت کشور و استفاده از ظرفیت همسایگان برای افزایش صادرات بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و خواستار بهره گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت از توانمندی اتاق بازرگانی ایران در ایجاد تشکیلاتی با حضور رایزنان بازرگانی به منظور تدوین و طراحی ساز و کارهای لازم برای رفع موانع صادرات و تسهیل در مبادلات تجاری شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала