تنها یک روش دیگر فشار بر ایران باقی مانده است

© Fotolia / Curioso Photographyایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از تنها روش باقیمانده فشار بر ایران، اعزام نیروی نظامی به نزدیکی سواحل ایران، استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، آندری کوشکین سیاست‌شناس نظامی روسیه معتقد است که ایالات متحده ناوهای خود را به نزدیکی سواحل ایران اعزام می کند تا علامتی برای تهران باشد. آیا این روش باعث تغییر سیاست ایران خواهد شد؟

جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی اعلام کرد که آمریکا ناوها و بمب افکن های خود را به نزدیکی سواحل ایران اعزام می کند و واشنگتن برای کاربرد نیروی نظامی در صورت تجاوز از سوی ایران  آماده است.

در سند منتشره آمده است:« ایالات متحده قصد جنگ با ایران را ندارد، اما ما برای دادن پاسخ به هرگونه حمله ای که یا از طریق میانجی های ایران باشد، یا سپاه پاسداران و یا ارتش ایران آماده است».

مدتی قبل شورای عالی امنیت ایران در جواب به تصمیم آمریکا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را یک سازمان تروریستی اعلام کرد، فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا «سنتکوم» را سازمان تروریستی اعلام کرد و ایالات متحده را کشور حامی تروریسم.

آندری کوشکین معتقد است که بعید است فشار آمریکا  بر ایران به هدف خود برسد.«آمریکا به افزایش تشنج در مناسبات خود با ایران می افزاید. آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را سازمان تروریستی اعلام کردند، کشور را دچار خفقان اقتصادی کرده‌اند و مانع از صادرات نفت ایران می شوند. فشار با استفاده از تمام روش ها اعمال می شود. فقط نیروی نظامی باقی مانده بود که بولتون اعزام ناوها و بمب افکن ها برای دادن «علامتی» به تهران را اعلام کرد تا ایران از انجام کارهایی که آمریکا خوشش نمی آید دست بردارد. این افزایش تشنج باعث وخامت اوضاع می شود. اما ایران به فشارهای تحریمی آمریکا عادت کرده است و دهها سال است که به این شکل زندگی می کند و قصد ندارد از سیاست خارجی مستقل خود به خصوص در قبال آمریکا کنار برود». 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала